Instruktioner från toppen/klänningen jag sydde igår

OK, nu så tänkte jag göra en lite Guide om hur jag gjorde min klänning:



Börja med att mäta upp dina mått, och skriv gärna ner dem på papper för att minnas!


Och nu efter det mäter jag upp på mitt tyg mina mått. Jag börjar med det som ska bil själva överdelen..


Sen klipper man ut. Och då gjorde jag såhär, som trekanter.


Nu under delen. Mäter upp tyg så att det finns en ganska stor del kvar, till volangen.


Sen nålar jag fast volangen, 1 dm mellan rum, och ca en cm gör jag volang av.


Då ser det ungefär ut såhär. :)


Sen syr man bara över nu, över det nålade.


Efter det ska det se ut såhär, ungefär.


Sen börjar jag nåla undersifan av kjolen. Alltså, det som kommer bli ... Det som hänger, eller vafan man ska säga. Haha.


Sysysysysy


Sådär, över & under sida sydda


Nu börjar jag sy på "överdelens trekanter" igen, nu raksömmar jag runt sidorna


Sen ska jag göra ett band också, då börjar man mäta ut hur lång det ska vara och sen klipper ut det


Sen viker jag en bit....


En till vikning..


Och en sista gång, haha!


Nåla in kanterna och sen syr du på, längst ut.


Nu ser den ut såhär, om man lägger ihop alla delar.


SSen syr man bara ihop själva kjolen, och sen på bandet och själva toppen. Sen är det klart !

Nu blev det lite fort sammanfattat i slutet, men har inga fler bilder här hos mamma.. Men ni förstår nog. Hoppas ni finner detta inlägg intressnt, och att det kanske är till någon hjälp någon gång, haha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart har du köpt glassögonen? :)

2009-08-27 @ 22:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0